Neden Müslümanım?




Bu soruyu  cevaplamanın çok çeşitli yöntemleri olduğunu düşünüyorum .Öncelikle teizm argümanlarının  bariz üstünlüğü  Tanrı' ya karşı olan  inancımda büyük paya sahiptir.Kutsal  Metn'in mesajı beni tatmin etmeseydi Tanrı inancına sahip bir deist de olabilirdim bu yazıda neden deizm  değilde Teizm konusuna hiç girmeyeceğim (Bu konu ile ilgili blogumuzda bulunan Emre
Dorman'ın  Deizm Eleştrisi  adlı yazısını okumanızı önerirm) .

Öncelikle Teizm argümanlarını neden daha rasyonel bulduğumu kısaca özetlemek istiyorum ,   Çocukluk çağlarımdan beri  sorgulayan herşeyde bir anlam arayan   ve evrenle ilgili herkonuda meraklı bir kişiliktim  . Zaman geçtikce ve artık olgunlaştıkca her şuurlu insan gibi tabi ki ben de sorular sormaya başlamıştım  inancımı sorgulamaya başlamışdım kafası karışık ve genel anlamda da  teoloji hakkında çok bilgisizdim okudukca araştırdıkca  çocukluk inancıma geri dönmeye başlıyordum . Ateizm asırlardır dediği şey aynıydı "Evren sonsuz "  sadece Evren' in başlangıcı  dahi benim  ateist olmamam için fazlası ile büyük bir  kanıttı sonraları  karşı tarafı da anlamaya çalıştım bunu çok uzun bir süreç de yapmaya denedim bir insan Evren' in başlangıcının olmasına rağmen nasıl Hala Ateizmi savunabilirdi ? bunu  mantığım dışlıyordu . Bu tür Hayatın anlamı gibi konular üstüne yoğunlaştıkca ve karşı tarafla etkileşime geçtikce Çoğu  Ateistin bunu Sorumluluk duygusunun vermiş olduğu ağırlıkdan kaçmak için  savunduğunu gördüm bazıları ise bariz cehalettendi Tanrı'yı  kim yarattı diyen yüzlerce ateiste rastlıyorum bu aslında Ateizmin felsefive kör bir kabul olduğunu bana gösteriyordu  velhasıl kelam Evrende'ki matematiksel rakamlarla  ifade edilebilen Hassas ayar kanıtı (Fıne Tuninng) Evrenin  başlangıcının  nedensiz ve sebebsiz olamayacağını kendinden öte fiziksel olmayan (immaterial) bir sebebe muhtaç olduğunu  gösteren Kelam kozmolojik argümanı (Hudus) kanıtı İnsanın içindeki arzulardan hareketle Tanrı seçeneğinin daha rasyonel olduğunu  söyleyen Arzu  kanıtı Ahlakdan Tanrı ya ulaşan Aksiyolojik Argüman  , Ontolojik  Kanıt , Gaye ve Nizam kanıtı   Bana Tanrı seçeneğinin ne kadar tutarlı anlamlı ve rasyonel  olduğunu gösterdi .

Yukarda saydığım Argümanlardan bazılarına çeşitli itirazlar da yapıldı ama bunlar gerçekden yetersiz  itiraz ve  karşı çıkışlar ( Blogumda Argümanlara yapılan çeşitli itirazların  gerek akademisyenlerce gerek filozoflarca açıklandığını okuyabilirsiniz. )

Tüm teizm argümanlarını bir yana koysak ve bu kanıtları saymasak bile Sadece  varlığımız bile hiçbirşey değilken bir şey olmamız bile herşeyin nedeninin olması dahi yetmez mi ?
Keith Ward ' a  ait çok  değerli bulduğum bir  sözü sizinle paylaşmak istiyorum  ;
" herşeyin bir sebebi olduğunu ama (hepsinden önemli olanın ( yani tüm kainatın bütün varlığın)  bir sebebinin olmadığını düşünmek (mi) "


Tüm bunlara rağmen neden Panenteist yada Deist değilim ? işte bu kısımda bunu büyük bir zevkle uzun uzun açıklamak istiyorum.

Arabistan Çölünün ortasında  birdenbire   Muhammed diye bilinen biri insanların uyduruk ilahlara tapmalarından rahatsızlık duyacak. Ardından kafasında bir Tanrı yaratıp, bu Tanrı'nın ona birtakım sözler söylediğini bildirecekk Üstelik bu İlah Hiçbirşeye benzemeyen ( Yarattığı  türde olmayan ) Doğmamış doğrulmamış  bir İlah olacak (İhlas Suresi)  (Halbuki Tanrı' nın dağların tepesinde yaşayan gökyüzünde uçan maddesel bir şey olduğunu da söyleyebilirdi.) Evrenin yaratıldığını herşeyin tekbir noktadan bitişikken ortaya çıkarıldığını (Enbiya Suresi) ve yaratılan bu kainatın   genişlediğini (Zariyat Suresi ) söyleyecek (Halbuki herşey yaratılmış ama tekllik yok da diyebilirdi ya da kainat giderek küçültmekte tarzı da bir bilime aykırı ayet de olabilirdi.) Tanrı'yı Ontolojik olarak Din anlayışının temeline koyarak boşuna var olmadığımızı   varlığın sırrının ahiret ve hesap  günü olduğunu . Tüm İnsanlığa O dönemin edebiyatta gelişmiş toplumuna bu Kuran'ın bir  benzerini  getirin Haklıysanız diyecek ve meydan okuyarak kumar oynayacak ,Dünyanın  hep olmadığını başlangıcnın olduğunu söyleyecek , Dağdan taştan sinekden mükemmel örnekler verip İnsanlara bunların yaratıldığını iletecek , Güneş için "bakın nasıl da dönüyor etrafınızda" demeyecek, o Güneş'in kendine has bir yörüngesi olduğunu söyleyecek (lokman 29). Güneş ve yıldızlara "kandil" manasına gelen ısı ve ışık kaynağı sıfatları verirken, Ay için sadece "nur" diyecek (nuh 16, mülk 5).
(halbuki Ay içinde aynı  sıfatı kullansa tüm tablo çökecekti ). Ardından ayın yörüngesini eğri bir hurma dalına benzetecek (yasin 39). Ardından bazı bitkilerin cinsiyet sahibi olduklarını bildirecek (yasin 36). Hızını alamayacak Muhammed, bitkilerde tozlaşmayı biliyormuşçasına rüzgarlara "dölleyici" diyecek (hicr 22) 

Birbiriyle tutarlı olan ve yanlış olduğu asırlar sonra bile kanıtlanamayacak bir kitap yazacak Muhammed. Bu kitapta insanı, insandan daha iyi tanıyan birinin tespitleri yer alacak. İnsanların arayışta olduğu en büyük sorulara cevap verecek, var oluş amaçlarının ne olduğunu izah edecek. Ve iniş sırasına göre sondan 3. sure olan maide suresindeki "dini artık tamamladım, üzerinizdeki nimetimi tamamladım" ayetini yazana kadar ölmeyecek Muhammed, o kadar savaştan ve muhtemelen de bir o kadar suikast girişiminden başarıyla sağ çıkacak.Büyük bir kumar oynayıp
Bizanlar ile persler arasındaki savaşın  sonucunu   sallayacak ve tutturacak ve nedensizce ve amaçsızca uydurduğu tüm Yalanları tek ve anlamsız bir olasılığa bırakcak.
Böyle bir şey olmayacağı zaten belli , Günümüzde insanlardaki  İnkar inatı öyle bir dereceye geldi ki
"Bakın Kuranda bir çelişki bulduk "diyip "Bakın bu mucize yalan"  diyip siteler  açan önyargılı sadece birşeyler demek için birşeyler diyen önyargılı insanlar çokca türedi milyonlarca kişi 2+23 dese de bu 2+2 nin 4 olduğu gerçeğini asla değiştirmeyecek. (Ayrıca Tüm çelişki iddialarının cevapları  için http://kusursuzkitap.blogspot.com.tr/ )


“…Gerçek şu ki Allah, bir toplumun mâruz kaldığı şeyleri, onlar, birey olarak kendi içlerindekini değiştirmedikçe, değiştirmez...” Rad 11 

Not son kısım alıntıdır .


DipNotlar :

1. age s. 23


1 yorum: